Anasayfa
Parti İçi Eğitim Birimi
Koordinatörler Listesi
Parti Okulu İl/Bölge Koordinatörü Tanım ve Görevleri
Parti İçi Eğitim Birimi Üyeleri Listesi
Mevzuat
Tüzük
Yönetmelik
Genelgeler
Parti İçi Eğitimden Sorumlu Genel Başkan Başdanışmanı
İdari Kadromuz
Eğitmenler
İl ve İlçe Eğitim Kurulları
Parti Okulu
Eğitimler
Eğitici Eğitimleri
Üyelerin Temel Siyasi Eğitimleri
Sokak Örgütlenmesi Eğitimi
Gençlik Akran Eğitimi
Yönetici Eğitimi
Sosyal Demokrat İdeoloji Eğitimi
Uyum Eğitimi
Sandık Güvenliği Eğitimi
BMÜ Uerel Yönetim Eğitimi
İGMÜ Yerel Yönetim Eğitimi
Sosyal Demokrat Liderlik Eğitimi
Sosyal Demokrat Politikalar Eğitimi
Hakkında
Kurumsal Yapımız
İlke ve Kurallar
Planlama ve Değerlendirme
Planlama ve Raporlama Formları
Parti Okulu Etkinlik Takvimi
Kaynakça
Faaliyetler
Raporlar
İl Raporları
Çalıştay Raporları
Parti Okulu Konuşmaları
Gelişim Semineri
Tarihçe
Haberler
Eğitim Haberleri
Basın Açıklamaları
Medya
E-Bülten
Projelerimiz
Üyelerin Temel Siyasi Eğitimi
Gençlik Akran Eğitimi
İletişim
Anasayfa
Parti İçi Eğitim Birimi
Hakkında
İlke ve Kurallar
Parti İçi Eğitim Birimi
Eğitimler
Eğitici Eğitimi
Üyelerin Temel Siyasi Eğitimi
Hakkında
Kurumsal Yapımız
İlke ve Kurallar
Planlama ve Değerlendirme
Planlama ve Raporlama Formları
Parti Okulu Etkinlik Takvimi
Kaynakça
Faaliyetler
Raporlar
İl Raporları
PİEB Raporları
Parti Okulu Konuşmaları
Gelişim Semineri
Tarihçe
İlke ve Kurallar
PARTİ İÇİ EĞİTİM İLKELERİ
CHP’nin Parti İçi Eğitim çalışmalarında aşağıdaki ilkeler uygulanır.
Parti İçi Eğitim’de Partinin Tüzük, Program ve Parti İçi Eğitim Yönetmeliği ile Eğitimden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısının açıklamaları temel alınır.
Parti İçi Eğitim, örgütlenmede ve partiyi iktidara taşımada önemli bir araç olarak gözetilir.
Parti İçi Eğitimde partinin ve üyelerin gereksinimleri dikkate alınır.
Partinin eğitim birimlerinde eğitimin planlaması, programlaması, uygulanması ve değerlendirilmesinde eğitim bilimleri uzmanlarından yararlanılır.
Eğitim etkinlikleri düzenlenirken gerektiğinde üniversite, dernek, vakıf ve diğer kuruluşlarla işbirliği yapılır.
Parti üyeleri yetişkinlerden oluştuğu için, eğitim etkinlikleri yetişkinlerin özellikleri dikkate alınarak hazırlanır.
Eğitim çalışmaları daha çok üyenin katılımını sağlamayı temel alır.
Eğitim çalışmalarında grup çalışmaları ve etkin öğrenme yöntemleri uygulanır.
Eğitim etkinliklerinde özellikle mahallerde yapılacak olan Üyelerin Temel Siyasi Eğitimlerinde sürekliliğin gözetilmesi önemlidir.
Sosyal projeler aracılığı ile parti üyelerinin, birlikte iş yapma, üretme ve dayanışma duyguları güçlendirilir.
Yükselmede parti içi eğitime katılma öncelik nedenidir.
Partide eğitim etkinlikleri gereksinimlere uygun, yıllık olarak planlanır ve uygulanır.
Parti İçi Eğitimde çağdaş eğitim teknolojilerinden yararlanılır.
Eğitim etkinlikleri sonunda değerlendirme yapılmalıdır.
Eğitim etkinliklerine katılanların, katılımları belgelendirilir.
PARTİ İÇİ EĞİTİM PROGRAMLARINI UYGULAMA KURALLARI
Parti eğitmenleri, eğitim sisteminin kadrolarıdır. Eğitim programları, parti eğitmenleri tarafından uygulanmalıdır.
Parti eğitmenleri ya da grup çalışmasını yöneten tarafından;
Çalışmanın YERİ,
Çalışmanın SÜRESİ,
Çalışmayı yapacak EĞİTMEN,
Çalışmanın KONUSU,
Çalışmanın sonunda ulaşılacak HEDEF DAVRANIŞLAR,
Konu işlenirken kullanılacak ÖĞRETİM YÖNTEMİ,
İÇERİK (Kapsam)
DEĞERLENDİRME gibi konularda, katılımcılara bilgi vermeyi amaçlayan bir plan yapılmalıdır.
Parti içi eğitim için en çok 25 kişiyi alabilecek derslikler hazırlanmalıdır. (Ancak, seçim görevlileri eğitimi vb amaçlı programlar, daha çok katılımcıyla büyük salonlarda yürütülebilir.)
Eğitim çalışmalarında her derslikte, bir deneyimli parti eğitmeni ile birlikte en az dört danışman görev yapmalıdır.
Üyelerle yapılacak çalışma, katılımcıların durumlarına uygun olarak hafta arasında birden fazla gün için planlanacağı gibi, hafta sonlarını kapsayacak biçimde de planlanabilir.
Üyelerin temel siyasi eğitimi sırasında, parti eğitmenleri eğitici eğitiminde uygulanan yöntem ve teknikler aynı biçimde uygulanmalıdır.
Eğitim sırasında, bilgisayardan yararlanılır; bilgisayar sağlanamayan koşullarda, ders aracı olarak kullanılan sunumların içeriği eğitime katılanlara sözel olarak aktarılmalıdır.
Çalışmalar sırasında, üyelerin etkin ve katılımcı olmaları sağlanmalıdır.
Yetişkin eğitiminin gerektirdiği soru- yanıt, tartışma, grup çalışması, drama gibi etkin öğrenme yöntemleri yoğun olarak kullanılmalıdır.
Grup çalışmaları, grup danışmanları tarafından yönetilmelidir.
Her düzeyde (genel merkez, il, ilçe) yapılacak eğitim etkinliklerinde, çevredeki üniversite, demokratik kitle örgütleri, öğretmen örgütlerinden destek alınıp, yararlanılmalıdır.
Konular işlenirken yörenin sosyo-ekonomik ve kültürel yapısı göz önünde bulundurulmalıdır. (Örneğin: Sosyal Demokrasinin evrensel kuralları yörenin sosyo-kültürel yapısına uyarlanarak anlatılmalıdır)
Parti İçi Eğitime katılanlar bir çizelge ile izlenmeli, çizelgeler düzenli tutulmalı ve arşivlenmelidir. Katılanlar çizelgeleri imzalamalıdır.
Her üyenin parti içi eğitim hakkından yararlanabilmesi için gerekli koşullar il/ilçe başkanı, il/ilçe eğitim sekreterleri ve parti eğitmenleri tarafından sağlanmalıdır.
Üyelerin Parti İçi Eğitime özürsüz olarak katılmadığının belgelenmesi, üyenin beyanına dayandırılmalıdır.
Parti İçi Eğitime katılanlara “Katılımcı Belgesi”, Genel Merkez tarafından verilmelidir.
Asıl amaç, tüm üyelerin eğitimden geçmesini sağlamaktır. Herhangi bir nedenle çağrıldıkları eğitime katılamayanlar başka bir gruba alınır ya da tamamlayıcı eğitim grupları oluşturulur.
Özürlü, hasta olanlar ile uzak köylerde bulunanlar için koşulları gözetilerek, uygun farklı yöntemler uygulanabilir. Gerektiğinde, uygun bir zaman belirlenerek, parti eğitmenleri tarafından bulundukları ortamda eğitim verilmel
idir.